پانل مسلح AAC  

این بتن ها نوعی سیستم ساختمانی کامل هستند که بر اساس نیازهای مجریان ساختمانی خریداری می شوند. در نظر گرفتن چند بخش برای استفاده از این پنل ها بسیار مهم است که در زیر با انواع آن ها آشنا می شوید.

دیوار ساختمان

ضخامت هر یک از این پنل ها با دیگری متفاوت است، به همین خاطر دامنه انتخاب کارفرمایان تنوع بالایی دارد. این پنل ها از نظر وزن آرماتور نیز دسته بندی های گوناگونی دارند که بر اساس کاربرد آن ها تعیین می شوند. این دیوارها مزایای قابل توجهی برای ساختمان سازی پدید می آورند؛ استفاده از آن ها تا حد بسیار زیادی سبب سرعت اجرا می شود و میزان انرژی مورد نیاز با استفاده از این مصالح به طرز قابل توجهی کاهش می یابد. کاهش ریسک آتش سوزی و انتقال صدا نیز با استفاده از این پنل ها به سهولت انجام می گیرد.
این پنل ها به صورت ساده یا با کام و زبانه تولید می شوند که هر یک از آن ها کارایی به خصوصی دارند. استفاده از این پنل ها برای کارخانه جات، انبارها و سایر مقاصد صنعتی بسیار مطلوب خواهد بود و از ایجاد خسارات در محوطه ساختمان پیشگیری می کند. برش های دیوار ساخته شده با پنل های AAC، هر یک با ضخامت به خصوصی در محل های مورد نظر به کار می روند.
برای اتصال آن ها از چسب های مخصوص استفاده می شود و این مسئله امکان اتصال آن ها را به انواع متریال ساختمانی میسر می سازد. از میان این متریال می توان به ستون های فولادی ساختمان سازی، ستون های بتنی و… اشاره کرد.
در ساختار هر یک از این پنل ها یک هوک داخلی نیز وجود دارد که برای اتصال ساده تر پنل مورد استفاده قرار می گیرد. این بخش سبب سهولت در امر جابجایی این تجهیزات شده و دقت ابعادی این سازه ها را نیز افزایش می دهد. سطح تراز و شاقول در این سازه ها نیز از پیش تعیین شده است.
استفاده از این سازه ها در ساخت دیوارهای پیرامونی، فضاهای داخلی در ساخت سوله های صنعتی و… بسیار رواج دارد و از پر کاربردترین سازه های صنعتی به شمار می روند.

پانل دیواری مسلح ابعاد (سانتی متر)
ضخامت 10 12.5 15 17.5 20 25 30 37.5
ارتفاع 60
طول از 100 تا 600
رده مقاومتی ب.ه.ا.2 و ب.ه.ا.4

 

سقف های سبک

بتن های هوادار اتوکلاو شده در سیستم سقف های سبک نیز مورد استفاده قرار می گیرند و ساخت و راه اندازی این بخش های ساختمانی را به سهولت انجام می دهند. این پنل ها به صورت سقف بام و سقف طبقاتی مورد استفاده قرار می گیرند. میزان طراحی بار در هر یک از این سقف ها به گونه ای خاص تعیین شده و همین مسئله این سازه ها را متمایز می کند. این محصولات در انواع مختلفی دسته بندی می شوند؛ سقف های بام شیبدار کف سازی و سقف های پنل طبقه ای که هر یک با ضخامت و سر بار و بار زنده به خصوصی ارائه می شوند.

نوع محصول ضخامت
cm
سربار (غیر از وزن بلوک)
Kg/m2
بار زنده
Kg/m2
پانل سقفی بام شیبدار فاقد کفسازی 20 30 160
پانل سقفی طبقه 25 325 200

 

نحوه تولید پنل های هوا دار اتوکلاو شده


تولید این پنل ها برای سقف و دیوار ساختمان های امروزی انجام می شود و روند تولید هر یک از آن ها با یکدیگر تفاوت دارد. هر یک از آن ها با روش های دستوری و تجویزی در محیط ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. در حالت تجویزی، پنل های مورد نظر بر اساس دهانه، بار، طول و نوع کاربری مورد نیاز مجریان ساختمانی، تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند.
در این زمینه نیاز مشتریان، میزان بار مجاز و باد و زلزله و… نیز مورد توجه قرار می گیرند. در روش تولید دستوری، کل فرایند اجرا بر اساس طرح اولیه ساختمان که توسط مشتری ارائه می شود، انجام شده و پنل ها بر این اساس ساخته می شوند. نوع مش و نوع میلگرد مصرفی در این طرح ها در نظر گرفته شده و بر این اساس یک پنل با کیفیت تولید خواهد شد.
این پنل ها با روش های مختلفی در محیط ساختمان نصب و راه اندازی می شوند که یکی از مهمترین آن ها نصب در خارج از قاب است. با این روش از پرت حرارتی محصول جلوگیری شده و میزان انرژی مصرفی کاهش پیدا می کند. نصب هر یک از این اتصالات در محل های مورد نظر با در نظر گرفتن جزییات کار اعلام شده از کمپانی مورد نظر انجام می گیرد.


دانلود فایل pdf پانل مسلح – فارسی


دانلود فایل pdf پانل – English

پانل مسلح AAC

مشخصات پانل های AAC را در فایل PDF زیر میتواند بررسی کنید.