نعل درگاه (سرطاق)

نعل درگاه (سرطاق) ، بار اضافی وارد بر سازه را به سایر اجزای ساختمان منتقل می کند. امروزه انواع نعل درگاه در جنس های مختلف آجری، بتنی، چوبی، فولادی و بتنی ساخته می شوند. هر کدام از انواع مدل های نعل درگاه دارای ویژگی ها و مشخصات منحصر بفردی است. بنابراین افراد فعال در صنعت ساختمان سازی باید نسبت به مزایا و معایب آن ها، اطلاعات کافی به دست آورند. امروزه برای نگهداری از دهانه ها و بازشو ها حتماً باید از نعل درگاه مناسب و با کیفیتی استفاده کرد. کارفرما باید با توجه به نوع سازه و همچنین کیفیت مصالحی که در اختیار دارد، نسبت به سفارش نعل درگاه مناسب اقدام کند. معمولاً این سازه ساختمانی زمانی نصب می شود که فاصله دیوار از سطح زمین زیاد است و یا اینکه دیوار تا ارتفاع بسیار بالایی ادامه داشته باشد. همواره درها و پنجره های موجود در ساختمان به دلیل وجود فضای خالی، کمی حساس تر از سایر نقاط ساختمان محسوب می شوند. به همین خاطر لازم است تا با کمک نعل درگاه در ساختمان نسبت به کاهش ضعف این نقاط اقدام شود. مصالح و اجزای بسیار زیادی برای ساخت سازه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند که امروزه نعل درگاه نیز به عنوان یکی از اجزای مهم ساختمانی در اجرای پروژه های ساختمانی نقش دارد.

لینتل های

. بتن های بسیار سبک و اتوکلاوه شده ای برای ساخت این لینتل ها مورد استفاده قرار می گیرند. در ضمن از میله گرد ها نیز برای مصلح کردن این سازه استفاده می شود. انتخاب طول و عرض لینتل ها باید با توجه به یکسری قواعد مشخصی، تعیین شود. برای مثال عرض لینتل باید با ضخامت دیوار برابری کند. علاوه بر این طول آن نیز باید برابر اندازه دهانه بازشوها باشد. امروزه به کمک لینتل های دیگر نیازی به تقویت محل نعل درگاه نیست؛ زیرا معمولاً جنس نعل درگاه با جنس دیوارهای سازه یکسان انتخاب می شود. ضریب انتقال حرارتی لینتل های در محل درگاه تغییر نمی کند. به همین خاطر امروزه به آسانی می توان نعل درگاه را در محل های مشخص شده اجرا کرد. مشتری می تواند بر حسب نیاز، ابعاد و اندازه سرطاق های را سفارش دهد و به کمک سرطاق آماده ، هزینه اجرای سازه را به حداقل برساند. علاوه بر این به کمک سرطاق آماده سرعت اجرای سازه نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. المان های این سازه به عنوان بخشی از  سیستم بتن های هوادار اتوکلاو شده مورد استفاده قرار می گیرند و به کمک بلوک برای ساخت پنجره ها، درب ها، بازشوها و … به کار گرفته می شوند. جنس سرطاق های از AAC است و معمولاً به صورت مسلح طراحی و تولید می شوند. این سازه برخلاف بسیاری از پروفایل آهنی، فاقد مشکلات ناهمگن بودن مصالح است. در ضمن از ایجاد پل حرارتی نیز جلوگیری می کند و سطحی کاملاً یکنواخت برای اندودکاری فراهم می کند. سرطاق نسبت به سایر مدل های موجود در بازار از کیفیت و قابلیت های بسیار بیشتری برخوردار است. بنابراین کارفرما با تهیه این محصول، ارزش سازه ساختمانی خود را افزایش خواهد داد. علاوه بر این ایمنی ساختمان را نیز از این طریق تضمین خواهد کرد. برخی از مدل های نعل درگاه موجود در بازار بعد از مدتی زنگ می زند و دچار آسیب می شوند، برهمین اساس کارفرما باید هنگام تهیه نعل درگاه بیشتر دقت کند.

سر طاق برای دیوارهای غیر باربر

امروزه برای هر گونه دیوار غیر باربر از قابلیت های نعل درگاه (سرطاق) ، می توان استفاده کرد. نکات بسیار مهمی هنگام استفاده از این سرطاق ها باید در نظر گرفته شوند. برای مثال سرطاق ها باید ضخامتی معادل با دیوار داشته باشند و یا اینکه برای تعیین ابعاد دقیق سرطاق ها باید با واحد های فنی تماس گرفته شود. همواره به ناحیه در و پنجره، نیروی بسیار زیادی وارد می شود که برای افزایش تحمل سازه در مقابل این نیروها باید از سرطاق استفاده شود. امروزه نعل های درگاهی فلزی و بتنی بیشتر از سایر مدل های این سازه در بازار به فروش می رسند. هنگام نصب هر کدام از این انواع نعل های درگاه باید به یکسری از نکات و توضیحات توجه ویژه ای شود.      
کارشناسان شرکت باروش آماده هستند تا هر زمان به شکل رایگان در مورد محصولات مشاوره دهند. برای اینکار کافیست بروی " تماس " زیر کلیک کنید